19 Maj 4 osrednja področja zagotavljanja kakovosti v proizvodnem procesu
V kolikor ste zamudili delavnice, ki so potekale 3. in 4. maja, smo za vas pripravili kratek povzetek, ki vam lahko koristi pri optimizaciji vašega sistema zagotavljanja kakovosti. Celoten proces bi lahko za potrebe te optimizacije razdelili na štiri področja:
- Obravnavanje reklamacij,
- vodenje FMEA procesa,
- kontrolni plani in inšpekcijski plani,
- statistična obdelava podatkov.
Vsak proces je mogoče postaviti neodvisno od drugih, vendar se morajo v določenih delih procesi medsebojno ujemati. Tako na primer v FMEA modulu določimo akcije za izboljšanje zaznavane napake, ki se morajo odražati v inšpekcijskem planu. Na drugi strani pa skozi reklamacije pridobimo podatke o napakah, ki se pojavljajo na izdelkih. Slednje morajo biti podlaga za dodelavo FMEA procesa. Do zanesljivih ocen tveganj lahko pridemo samo s pomočjo statistične obdelave podatkov, ki predstavlja četrto področje.
Preko teh primerov je mogoče lažje razumeti pomen integritete podatkov, ki jo je sicer mogoče doseči ročno z veliko vloženega truda in natančnosti vodje procesa. Vendar praksa kaže, da po določnem času vedno pride do odstopanj, saj se začne pri majhnih neujemanjih, ki sčasoma rastejo, ker so skrbniki procesov prezasedeni z drugimi nalogami.
Zato se v duhu industrije 4.0 vse več podjetji odloča za uvedbo digitalne platforme, ki omogoča poenotenje podatkov preko 4 področji zagotavljanja kakovosti in skrbi za integriteto podatkov. S tem se prihrani ogromno časa skrbnikov podatkov, po drugi stani pa se onemogoči napake, ki so neizbežna posledica človeškega udejstvovanja.
Sistem CAQ, ki ga ponuja naše podjetje, rešuje te težave z naslednjimi moduli:
- EMPB (ISIR) – Začetno vzorčenje
- RKM – Reklamacije
- SPC – Statistične obdelave
- FMEA PP/CP – FMEA kontrolni in inšpekcijski plan
Daljšo predstavitev integracije CAQ sistema v proces kakovosti si lahko ogledate na povezavi: https://iqsonline.clickmeeting.com/unfolding-quality-system/register