25 Feb O izboljšanju kakovosti
Od kontrole prejetega blaga in spremljanja proizvodnje, pa do upravljanja opreme za nadzor – vse to je pomembno za kakovost proizvodnje. Ker so poznejši pregledi zagotavljanja kakovosti dragi, jih je treba izvajati samo tam, kjer bi se potencialno lahko pojavile napake. Zaradi tega je pomembno, da vsa spoznanja in znanja uporabimo ne le za ugotavljanje trenutnega stanja kakovosti, temveč tudi za širitev baze znanja v podjetju.
Primer dobre prakse v digitalizaciji kakovosti predstavlja CAQ (Computer aided quality) – integracija FMEA analize (Failure mode and effect analysis) v preventiven in učinkovit sistem nadzora kvalitete. FMEA je analiza, ki jo ima večina proizvodnih obratov in vsebuje popis napak, do katerih lahko pride med samo proizvodnjo. Korak za korakom opisuje, kako je potrebno načrtovati proizvodni proces, da do teh napak ne bi prišlo. FMEA ima velik potencial, ki pa velikokrat ostane neizkoriščen. Integracija FMEA v sistem CAQ nam pomaga, da potencial dejansko izkoristimo in tako zagotovimo konsistenten proces in kvaliteto produkta od zasnove do produkcije. FMEA je potrebno stalno posodabljati, vendar je ročno posodabljanje takšne analize precej zamudno in kompleksno. Delo nam olajša kakovostna zanka sistema iqs, ki omogoča samodejno posodabljanje FMEA. Kakovostna zanka deluje tako, da vse reklamacije in odstopanja, ki se pojavijo v življenjeskem ciklu izdelka povzročijo takojšnjo, avtomatsko spremembo oz. dopolnitev iqs FMEA. Povratna informacija o novo nastalih napakah, ki jih poročajo delavci ali uporabniki, ustvari kontrolno zanko med upravljanjem pritožb in FMEA. Če se pojavi nova napaka ali zaplet, se ta, preko iqs sistema, nemudoma zapiše v FMEA. Ker zdaj v FMEA obstaja zapis o tem, kaj smo v preteklosti naredili narobe, da je prišlo do določene napake, lahko preprečimo, da bi se takšna napaka ponovila v prihodnosti. Vse proizvodne izkušnje so torej zbrane v iqs FMEA in jih je mogoče uporabiti kot zbirko znanja za podjetje. Takšna programska oprema nam lahko odgovori tudi na vprašanje o tem kaj je razlog določene napake, na katerega so prej znali odgovoriti k večjemu najbolj izurjeni delavci. Z vidika kakovosti smo torej dosegli stopnjo »učeče se« organizacije, ki svojo bazo znanja neprestano nadgrajuje – vsaka napaka, ki jo delavci ali uporabniki produktov na novo ugotovijo se zapiše v bazo znanja, ki se neprestano nadgrajuje. S takšnim principom dela je, po različnih ocenah, mogoče izboljšati učinkovitost proizvodnega procesa kar do 50%.